SAMEN BOUWEN AAN DE TOEKOMST!
Ter Kimme wilt, om de kwaliteit van haar dienstverlening te optimaliseren, zich ten volle inzetten om alle klachten en opmerkingen van de bewoners en hun vertegenwoordigers te behandelen. Graag zoeken we samen naar passende oplossingen.
Hoe melden?
De bewoners, bezoekers en/of hun vertegenwoordigers en familie kunnen bemerkingen, suggesties en klachten te allen tijde mondeling of schriftelijk signaleren aan de klachtenbehandelaar (Stefanie Use - [email protected]) of aan:
Het is ook mogelijk om hieronder feedback achter te laten of (anoniem) suggesties te geven via onze suggestiebus aan het onthaal. De klacht of suggestie wordt verder opgevolgd en de bewoner, bezoeker en/of zijn vertegenwoordiger wordt geïnformeerd over de verdere afhandeling. Binnen een termijn van 30 dagen wordt schriftelijk meegedeeld aan de betrokkene hoe de klacht verder wordt opgevolgd.
In Ter Kimme is de klachtenbehandelaar Stefanie Use ([email protected]).
- De bewonerscoach of teamcoach voor bewoners van het woonzorgcentrum
- De coördinator van het CDV voor bezoekers van het dagverzorgingscentrum
- De woonassistent voor bewoners van de assistentiewoningen
Het is ook mogelijk om hieronder feedback achter te laten of (anoniem) suggesties te geven via onze suggestiebus aan het onthaal. De klacht of suggestie wordt verder opgevolgd en de bewoner, bezoeker en/of zijn vertegenwoordiger wordt geïnformeerd over de verdere afhandeling. Binnen een termijn van 30 dagen wordt schriftelijk meegedeeld aan de betrokkene hoe de klacht verder wordt opgevolgd.
In Ter Kimme is de klachtenbehandelaar Stefanie Use ([email protected]).
KLACHTEN OMTRENT "de rechten van de patiënt"
In geval van klachten omtrent “de rechten van de patiënt” met betrekking tot de verstrekte gezondheidszorgen, zal conform de wet op de patiëntenrechten de klachtenbehandeling stapsgewijs verlopen. Indien de mogelijkheden om tot een lokale oplossing te komen voor geformuleerde klachten zijn uitgeput, dan beschikken de bewoner en/of zijn vertegenwoordiger over de mogelijkheid om rechtstreeks de bevoegde overheidsdiensten te contacteren.
Deze overheidsdiensten zijn:
Deze overheidsdiensten zijn:
DE VLAAMSE WOONZORGLIJN
De Woonzorglijn is een meldpunt van de Vlaamse overheid waar u terecht kan met al uw vragen en klachten over ouderenzorgvoorzieningen.
Telefoon: 02 553 75 00
E-mail: [email protected]
Meer info: www.woonzorglijn.be
Telefoon: 02 553 75 00
E-mail: [email protected]
Meer info: www.woonzorglijn.be
de federale ombudsdienst "rechten van de patiënt"
De Ombudsdienst “Rechten van de patiënt” is een federale overheidsdienst waar u terecht kan met uw vragen over uw rechten als patiënt.
Telefoon: 02 524 85 20
E-mail: [email protected]
Meer info: www.health.belgium.be/nl/de-federale-ombudsdienst-rechten-van-de-patient
Telefoon: 02 524 85 20
E-mail: [email protected]
Meer info: www.health.belgium.be/nl/de-federale-ombudsdienst-rechten-van-de-patient
gegevensbeschermingsautoriteit
Met klachten met betrekking tot uw persoonsgegevens en privacy kan u contact opnemen met de Gegevensbeschermingsautoriteit.
Via: www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/verzoek-klacht-indienen
Via: www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/verzoek-klacht-indienen